Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
Βερανζέρου 22, 6ος όροφος, 104 32, ΤΗΛ – ΦΑΞ : 210 5242386

Τετάρτη 09 Οκτώβρη 2013


Την Κυριακή 6 Οκτώβρη 2013 αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της ΑΣΓΜΕ συναντήθηκε με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών  και Καλλιτεχνικών Σχολείων  για τον καλύτερο συντονισμό της πάλης μπροστά στην τραγική πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί σήμερα στα σχολεία.
Αποφασίστηκε την Παρασκευή 18 Οκτώβρη 2013 να υπάρξει πανελλαδική κινητοποίηση όλων των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων για τη μεταφορά, τα κενά των εκπαιδευτικών, τη σίτιση στα γραφεία  των  περιφερειών της χώρας στις 12:00 το μεσημέρι και στην Αθήνα την ίδια ώρα έξω από το Υπουργείο Εσωτερικών και  πορεία προς την Βουλή.
Η ΑΣΓΜΕ καλεί όλες τις Ομοσπονδίες, Ενώσεις και Συλλόγους να οργανώσουν μέσα από συλλογικές διαδικασίες, αντίστοιχες κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα στις 18/10/2013, κλιμακώνοντας τους ήδη πολύμορφους αγώνες τους με παραστάσεις, πορείες είτε στις περιφέρειες εκπαίδευσης, είτε στις διοικητικές περιφέρειες. Να πάρουν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα συντονισμού σε επίπεδο περιφερειών, να διευκολύνουν τη συμμετοχή των γονιών με πούλμαν αλλά και των μαθητών καλώντας τους τοπικούς συλλόγους  εκπαιδευτικών σε παράλληλη στάση εργασίας. Απαιτούμε::
-          Να λυθεί τώρα το πρόβλημα της μεταφοράς όλων των μαθητών προς και από το σχολείο τους.
-          Να αποσυρθεί τώρα η νέα ΚΥΑ που αυξάνει τις χιλιομετρικές αποστάσεις.
-          Δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα. για Αποκλειστικά Δημόσιο, Δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς και απ’ ευθείας κρατική χρηματοδότηση.
-          Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν όλα τα κενά
-          Ούτε ευρώ από την τσέπη των γονιών για λειτουργίες της εκπαίδευσης,
-          Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των σχολείων.
-          Κανένα σχολείο να μην μείνει χωρίς θέρμανση. Ρύθμιση εδώ και τώρα για αφορολόγητο πετρέλαιο (προνόμιο που έχουν οι εφοπλιστές! Αλλά όχι τα σχολεία) και φυσικό αέριο σ’ όλα τα σχολεία για το τρέχον έτος. Απαγόρευση σε εταιρεία φυσικού αερίου να αφαιρεί την παροχή όταν υπάρχουν οφειλές. Πάγωμα των χρεών στις ΔΕΚΟ και μηδενική τιμολόγηση σε ρεύμα, νερό, τηλέφωνο για τα σχολεία από φέτος.
-          Για τον υποσιτισμό. Να δοθεί έκτακτο κονδύλι από το κράτος στους Δήμους, έτσι που να παρέχεται ένα μικρό γεύμα (σάντουιτς, γάλα, χυμός, κτλ)σε όλα τα παιδιά, αξιοποιώντας τις υποδομές και το προσωπικό των Δήμων – χωρίς την εμπλοκή μ.κ.ο. και χορηγών 
-          Απόσυρση της κοινής υπουργικής απόφασης για τα ολοήμερα και τα 28αρια τμήματα. Καμία Συγχώνευση - ΣΥΓΧΡΟΝΑ και ΑΣΦΑΛΗ σχολικά κτήρια - καμία τάξη να μην έχει πάνω από 20 παιδιά.
-          Απόσυρση του νόμου για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
o   Κατάργηση κάθε διαχωρισμού και πρόωρου προσανατολισμού (Γενικό Λύκειο, ΕΠΑΛ, κατευθύνσεις κ.λπ.).
o   Όχι στις απολύσεις – διαθεσιμότητα. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στην εκπαίδευση. Άμεσα να διασφαλιστεί η συνέχεια των σπουδών για τους μαθητές της Β & Γ τάξης των ΕΠΑΛ (ειδικότητες που καταργήθηκαν)
o   Οι εξετάσεις στο σχολείο να έχουν μόνο ενδοσχολικό προαγωγικό χαρακτήρα. Όχι στις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις.
o   Αποδέσμευση του προγράμματος και της λειτουργίας του Λυκείου από τη διαδικασία επιλογής για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ.
o   Πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ αποκλειστικά με την ευθύνη του κράτους και όχι των πανεπιστημίων. Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης και επανάληψης. Κατοχύρωση βαθμολογίας,
o   Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα. Καμία πιστοποίηση – δωρεάν ουσιαστική επαγγελματική επιμόρφωση με ευθύνη του κράτους.
o   Κατάργηση του έτους μαθητείας. Κατάργηση όλων των βάρβαρων μέτρων και του Προεδρικού Διατάγματος, που νομιμοποιούν την εργασία από τα 15 έτη. Πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στο πρόγραμμα σπουδών.
Καλούμε μαθητές, εκπαιδευτικούς, μαζικούς φορείς και σωματεία σε συντονισμό γιατί η μόρφωση είναι υπόθεση όλου του λαού!

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ Δ.Σ. ΑΣΓΜΕ 5/10/2013
(Με την παρότρυνση να δοθεί και να συζητηθεί απο όλες τις Ομοσπονδίες – Ενώσεις Γονέων)
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν όλα τα μέλη του Δ.Σ.

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
1.       Για το ν/σ για τη Β΄βάθμια και το νέο λύκειο, αν και προχώρησε με τη διαδικασία του
κατεπείγοντος στη βουλή δεν μας βρήκε απροετοίμαστους, χάρη στις χρόνιες επεξεργασίες που έχουμε για το σχολείο των αναγκών μας και τις επιδιώξεις Κυβέρνησης, Ε.Ε. και κεφαλαίου. Από την αρχή δηλώσαμε την κάθετη αντίθεσή μας στους στόχους του, που θα βαθύνουν τα ταξικά και αντιεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά του. Το χρεώσαμε συνολικά στις ανάγκες των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων εν μέσω κρίσης που βαθαίνει, είπαμε ότι είναι κομμάτι του «νέου σχολείο». Επισημάναμε ότι πρέπει να στραφούμε στις άμεσες συνέπειες μέσα στα ΕΠΑΛ και όχι μόνο. Προκειμένου για την άμεση παρέμβαση του γονεϊκού κινήματος πήραμε τις παρακάτω πρωτοβουλίες:
Α. Στάλθηκε κείμενο μελέτης της ΑΣΓΜΕ για το ν/σ
Β. Έγινε παρέμβαση από την ΑΣΓΜΕ σε συνεδρίαση της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων της βουλής στις 3/9/13, όπου καταθέσαμε την κάθετη διαφωνία μας στο ν/σ και καλέσαμε την κυβέρνηση να το αποσύρει άμεσα. 
Γ. Προχωρήσαμε στην εκτύπωση αφίσας και 4σέλιδης ανακοίνωσης για τη νέα σχολική χρονιά. Στάλθηκε αρκετό υλικό στην περιφέρεια. Εκτιμάμε πως βοήθησε παρ' όλο που το τιράζ ήταν μικρό για οικονομικούς λόγους.
Δ. Ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του ΠΑΜΕ για συζήτηση πάνω στο νέο τότε νομοσχέδιο για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συμμετείχαμε στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στις 10/9 και πορεία στη βουλή με δικό μας μπλοκ και συνθήματα
Ε. Συμμετείχαμε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 14/9 στα προπύλαια
ΣΤ. Συνέντευξη τύπου στις 20/9 μαζί με την Πανελλήνια Ένωση Μουσικών σχολείων και τον Ενιαίο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών μΕΑ Αττικής και νήσων. Στη συνέντευξη παρόλο που είχαν καλεστεί όλα τα ΜΜΕ ήταν μόνο η εφημερίδα «Ριζοσπάστης», γι' αυτό η συνέντευξη ματαιώθηκε.
2. Για την απεργία των εκπαιδευτικών, θετικό εκτιμάμε το γεγονός ότι δεν υπήρξε ούτε ένα κρούσμα «κοινωνικού αυτοματισμού», πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Καλέσαμε τις ομοσπονδίες και τις ενώσεις να δηλώσουν έμπρακτα την συμπαράστασή τους στα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών και να παρέμβουν σε όλες τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ βάζοντας το πλαίσιο αιτημάτων του γονεϊκού κινήματος, να συζητήσουν κοινές πρωτοβουλίες και αγωνιστικές παρεμβάσεις από κοινού γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές, εργαζόμενοι.
Επίσης, συναντηθήκαμε με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ 2/9/2013. Η συζήτηση έγινε με βάση τις θέσεις της ΑΣΓΜΕ τόσο για το ν/σ όσο και για την κινητικότητα, απολύσεις, ΤΕΕ κ.α. που είχαν μόλις τον Ιούνιο στο Συνέδριο συζητηθεί. Ξεκαθαρίσαμε ακόμα μια φορά την αγωνιστική συμπαράσταση μας μπροστά στην απεργία, κάνοντας καθαρό πως ο αγώνας όποια μορφή και να πάρει δεν αρχίζει και δεν τελειώνει με μια απεργία. Αντίθετα, χρειάζεται προετοιμασία, επιμονή, οργάνωση, συμμαχίες από τα κάτω, μέσα σε κάθε σχολείο με γνώμονα το δικαίωμα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας. Πάνω απ' όλα όμως, κάναμε σαφές ότι χρειάζεται να πάρει παλλαϊκά χαρακτηριστικά ο αγώνας για την παιδεία των αναγκών μας, χρειάζεται να βγει το ζήτημα από τους 4 τοίχους του σχολείου και να ανοιχτούμε στα σωματεία, στους χώρους δουλειάς, στη γειτονιά με άλλους φορείς, ξεφεύγοντας από τη λογική του ενός στενού εκπαιδευτικού μετώπου, το οποίο θα προτάσσει μόνο το άμεσο πρόβλημα ξεκομμένο από τις αιτίες του, δίνοντας την εντύπωση συντεχνιασμού. Επιμείναμε ότι εκείνο που πρέπει να προτάξουμε είναι τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Πάνω από όλα οφείλουμε να ανοίξουμε την κουβέντα για το νέο σχολείο και το περιεχόμενο σπουδών σαν στρατηγική επιλογή της Ε.Ε. (και όχι στη λογική του μνημονίου και της τρόικα) και βασικό κομμάτι των συνολικών αναδιαρθρώσεων, κυρίως στην οικονομία. Έγινε προσπάθεια να βγει κοινό δελτίο τύπου που απέβη άκαρπη.
3. Για την κατάσταση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τις διαθεσιμότητες και τα ολοήμερα (με βάση εγκύκλιο 9/9/2013 που έγινε Κ.Υ.Α. και μίλα για 28αρια τμήματα και έλλειψη μελέτης στα ολοήμερα ιδίως των ΕΑΕΠ), συμπτύξεις και κενά. Κοινοποιήσαμε το ζήτημα σε όλους τους γονείς και τους φορείς τους καλέσαμε σε παραστάσεις και υπήρξε πληθώρα τέτοιων κινητοποιήσεων σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας. οι οποίες ακόμα είναι σε εξέλιξη με πολύμορφη δράση.  

4. Προέκυψε για ακόμα μια χρονιά το ζήτημα της μεταφοράς και της σίτισης με αφορμή τον νόμο του περυσινού Οκτώβρη και την φετινή τροπολογία
Α. Συναντηθήκαμε με τον Πρόεδρο και τον Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Μουσικών σχολείων και χαράξαμε κοινή πορεία.
Β. Κάναμε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπ. εσωτερικών για τη μεταφορά, χρηματοδότηση και σίτιση. Εκδόθηκε σχετικό δελτίο ενημερωτικό (βλ. http://www.omosp-goneon-athinas.org/omosp-athinas/nfblog/?p=1910).
Η νέα ΚΥΑ, η νέα  παράταση συμβάσεων και η αδυναμία των περιφερειών να διεξάγουν έγκαιρα τους διαγωνισμούς έχει οδηγήσει στο να βρίσκεται   στον αέρα η μεταφορά σε όλη την Ελλάδα, μερικά δρομολόγια που γίνονται δεν καλύπτουν στο ελάχιστο τις ανάγκες, σοβαρό πρόβλημα με μουσικά και ΣΜΕΑ, ιδιαίτερα το πρόβλημα εντοπίζεται στην Β. Ελλάδα και όπου έχουν συντελεστεί συγχωνεύεις.
Απαντήσεις από το υπουργείο: θα γίνει προσπάθεια να λυθεί μέχρι αρχές Νοέμβρη, ως τότε θα έχει καταβληθεί το 85% των χρεών. Θα πάει με παράταση γιατί αν πάνε τώρα με διαγωνισμό αυτός θα τελειώσει το "Πάσχα". Για οδηγούς και συνοδούς να κάνουμε ΕΜΕΙΣ πρόταση στους δήμους και τις περιφέρειες να προσληφθούν τώρα με την κινητικότητα των δημ. υπαλλ. αλλιώς με ΕΣΠΑ για εκείνα τα σχολεία που έχουν ιδιόκτητα λεωφορεία.
Για τη νέα ΚΥΑ δεν πήραμε καμιά απάντηση .
Δεν εφησυχάζουμε πρέπει να το παρακολουθήσουμε να μαζέψουμε στοιχεία απ' όλη την Ελλάδα γιατί ειδικά στην περιφέρεια το πρόβλημα είναι οξυμένο να προτάσσουμε την πρόταση της ΑΣΓΜΕ για τον ενιαίο φορέα μεταφοράς  
Για τη χρηματοδότηση πήραμε τη γνωστή απάντηση για την δύσκολή κατάσταση της χώρας και ότι θα γίνει προσπάθεια  μέσω ληξιπρόθεσμων προγραμμάτων της Ε.Ε.  και ΕΣΠΑ να βρει η κυβέρνηση πιστώσεις αλλά αυτό εξαρτάται από τους δήμους. Για την σίτιση τίποτα
Γ. Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπ. Παιδείας. Συνάντηση με Βασιλόπουλο διευθυντή του γραφείου του υπουργού. Απαξιωτική η στάση του υπουργού και του ίδιου του Βασιλόπουλου. Καμιά ουσιαστική απάντηση στα ζητήματα που βάζουμε στο υπόμνημα,  κενά μόνο μέσω κινητικότητάς και πλεονάζοντος προσωπικού ή ΕΣΠΑ. Για την ΤΕΕ δεν άντεχε το κράτος το κόστος όλων των ειδικοτήτων, για Β και Γ λυκείου θα συνεχίσουν με ωρομίσθιους και ΘΑ καλυφθούν σιγά - σιγά τα κενά. Για ΣΜΕΑ και μαθητές ΑμΕΑ τσάι και συμπάθεια το ίδιο και για τα μουσικά και καλλιτεχνικά. Για χρηματοδότηση, 28αρια, συμπτύξεις, φύλακες (από το υπ. εσωτερικών λένε για πρόσληψη 8500 φυλάκων μέσω ΕΣΠΑ) ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμβολιασμό, σίτιση, μεταφορές κ.τ.λ. δεν έγινε καμία συγκεκριμένη αναφορά, εκτός από γενικόλογες τοποθετήσεις για την κατανόηση του προβλήματος  (βλ. http://www.omosp-goneon-athinas.org/omosp-athinas/nfblog/?p=1912)

ΕΚΤΙΜΗΣΗ
                Το κείμενο - ανακοίνωση της ΑΣΓΜΕ για το ν/σ βοήθησε αρκετά να γίνουν κατανοητές οι αλλαγές που έρχονται και κυρίως το πού στοχεύουν. Σε πάρα πολλούς δήμους, ενώσεις και σχολεία έγιναν Γ.Σ. με μαζική συμμετοχή, όπου διαπιστώθηκε η ανάγκη για πιο συχνή ενημέρωση - συζήτηση για τις αναδιαρθρώσεις. Εκεί όπου οι ομοσπονδίες δούλεψαν με βάσει τις αποφάσεις και τις κατευθύνσεις της ΑΣΓΜΕ, αλλά και εξειδίκευση με ανάδειξη ιδιαίτερών ζητημάτων (π.χ. Ένωση Ηράκλειου έκανε σύσκεψη, Ομοσπονδία Θεσσαλία έκανε μεγάλη εκδήλωση, η Ομοσπονδία Αττικής πήγε σε πάνω από 32 γενικές συνελεύσεις Ενώσεων για να το συζητήσει) είχαμε σημαντικές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις στην κατεύθυνση της συσπείρωσης στη βάση και της αγωνιστικής διεκδίκησης. Δεν έχει τελειώσει αυτή η διαδικασία. Μόλις ξεκίνησε. Καταγράφεται η ανάγκη πλατιάς ενημέρωσης των γονιών σε επίπεδο Ενώσεων, η προσπάθεια συζήτησης πάνω στο κείμενο, που πρέπει να το επικαιροποιήσουμε (π.χ. Τροϊκά – Κυβέρνηση προχωρούν εντός του χρόνου στην κατάργηση 59 ειδικοτήτων και 41 ηλεκτρολόγων και βάζουν τους όρους, το κόστος για τη διαδικασία της δια βίου πιστοποίησης, της αδειοδοτήσεις δραστηριότητας, τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ, ΣΕΚ κ.λπ.) και να καλέσουμε ξανά σε συλλογικές μαζικές συνελεύσεις – συσκέψεις – εξορμήσεις στις γειτονιές και τους χώρους εργασίας. Χρειάζεται να επικαιροποιήσουμε τις θέσεις μας για την ΤΕΕ με βάση τις εξελίξεις, αλλά και την πείρα που έρχεται από κάτω.
Επίσης, για ακόμα μια φορά, φέτος βέβαια με μεγαλύτερη έμφαση, διαπιστώνεται η μικρή συμμετοχή γονιών στους συλλόγους στα ΕΠΑΛ αλλά και οι λίγοι σύλλογοι που υπάρχουν σ' αυτά. Η μέχρι τώρα απαξίωση της ΤΕΕ, η λογική ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ είναι “παιδιά ενός κατώτερου θεού” ή ότι στα ΕΠΑΛ πηγαίνουν “όσοι δεν παίρνουν τα γράμματα και πάνε να μάθουν μια τέχνη”, άρα δεν αξίζει να ασχολείται κανείς, έχει διαπεράσει ακόμα και τους ίδιους τους γονείς αυτών των παιδιών. 
Επιδίωξη είναι η μαζικοποίηση της ΤΕΕ που θα προχωρήσει με πολύ γρήγορους ρυθμούς το αμέσως επόμενο διάστημα, από αυτή την άποψη χρειάζεται με μεγαλύτερη επιμονή να πάρουμε παντού πρωτοβουλίες για τη δημιουργία συλλόγων στα περισσότερα ΕΠΑΛ και τις νέες δομές που θα δημιουργηθούν (ΣΕΚ).
Οι ομοσπονδίες, οι ενώσεις να ανοίξουν από σήμερα ζητήματα όπως η υποχρηματοδότηση, οι κτιριακές υποδομές, οι υλικοτεχνικές υποδομές να παρέμβουμε παντού έτσι ώστε να τελειώσουν όλα τα παιδιά της Β΄ και Λυκείου στις ειδικότητές που είχαν επιλέξει και καταργήθηκαν το καλοκαίρι, να διεκδικήσουμε οικόπεδα για να χτιστούν νέα σχολεία για να καλύψουν όλες τις ανάγκες , να δούμε τα νοικιασμένα και τα επικίνδυνα.
Να βάλουμε άμεσα και πιο αποφασιστικά το ζήτημα έξω όλες οι εταιρίες από τα δημόσια ΕΠΑΛ και τα ΣΕΚ, καθώς ήδη έχουμε τα πρώτα δείγματα τα σχολεία αυτά να τα υιοθετούν μεγάλες εταιρείες για να φτιάχνουν δικά τους προγράμματα. Π.χ. εκπαίδευση των μαθητών μόνο πάνω στα μηχανήματα της Siemens ή τις ανάγκες της Cosco.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Α. ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ: Από τη με το Δ.Σ. Πανελλήνιας Ένωσης Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων που έγινε την Κυριακή 6-10-2013 αποφασίστηκε κοινή διοργάνωση κινητοποιήσεων που θα γίνουν τη 18 Οκτώβρη με αιχμή τη μεταφορά, τα κενά των εκπαιδευτικών, τη σίτιση την χρηματοδότηση, την απόσυρση το νέου νόμου για την Β βάθμια εκπαίδευση, τις υποδομές και το κτιριακό κ.α. Εκδόθηκε και σχετική ανακοίνωση (βλ. http://www.omosp-goneon-athinas.org/omosp-athinas/nfblog/?p=1921 )
Β. ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ: Οι τελευταίες εξελίξεις αποδεικνύουν πως ο φασισμός είναι κομμάτι αυτού του συστήματος, γέννημα θρέμμα του. Η εμφάνισή του και η γιγάντωση του σε συνθήκες κρίσης μόνο τυχαία δεν είναι, τα γεγονότα στο πέραμα και η δολοφονία στο Κερατσίνι αποδεικνύουν ότι στο στόχαστρο του έχει το οργανωμένο λαϊκό – εργατικό κίνημα, την τρομοκράτηση εκείνου του κομματιού που οργανωμένα παλεύει την αντιλαϊκή πολιτική και τις αιτίες της.   
Η οργανωμένη δράση της Χ.Α. στα σχολεία δεν είναι κάτι καινούργιο, πάτησε στα γενικά αντιμνημονιακά συνθήματα, με το προσωπείο του αντισυστημικού και της φιλανθρωπίας. Έχτισε πάνω στις θεωρίες των δυο άκρων, της εξίσωσης «σταλινισμού» χιτλερισμού και της διδασκαλίας της Ιστορίας μέσα από τα νέα βιβλία. Πάτησε κυρίως, στη λογική «έξω η πολιτική από τα σχολεία» ή στο όλοι ίδιοι είναι.
Εντάθηκαν τα κρούσματα το τελευταίο διάστημα με απειλές ενάντια σε πρωτοπόρους αγωνιστές μαθητές. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι όταν λένε έξω η πολιτική ή έξω τα  κόμματα από τα σχολεία εννοούν έξω οι οργανωμένοι αγώνες σε διεκδικητική κατεύθυνση από τα σχολεία. Με πρόσχημα την παρουσία της Χ.Α. θέλουν να ποινικοποιήσουν κάθε αγωνιστική κινητοποίηση, κάθε φωνή αντίστασης, κάθε πολιτικής δράσης η οποία στρέφεται κατά της Ε.Ε. του ΝΑΤΟ και αμφισβητεί την πολιτική τους (βλ. δηλώσεις Σαμαρά στην Αμερική)  υπερασπίζεται το δικαίωμα των μαθητών στην μόρφωσή και παλεύουν για μια καλύτερη κοινωνία.
Την θεωρία των άκρων θα τη βρούμε μπροστά μας το επόμενο διάστημα, είτε με τη μορφή του δόγματος «νόμος και τάξη» (κινητοποιήσεις μαθητών εκπαιδευτικών γονιών  Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ’98 ,εισαγγελείς, αστυνομία, αγανακτισμένοι ) είτε με τη μορφή έξω οι σύλλογοι που αγωνίζονται και διεκδικούν πολύ περισσότερο αυτοί που βάζουν ζήτημα για το νέο αυτόνομο αποκεντρωμένο σχολείο της αγοράς σαν στρατηγική επιλογή της Ε.Ε. που αγωνίζονται διεκδικούν το ενιαίο 12χρονο για όλα τα παιδιά κ.α. Τα φαινόμενα καταδίκης μαθητών που αγωνίζονται (Λαμία) επιβεβαιώνουν τα παραπάνω. (βλ. http://www.omosp-goneon-athinas.org/omosp-athinas/nfblog/?p=1925)
  • Μπροστά στην 28 Οκτώβρη να βγει ανακοίνωση της ΑΣΓΜΕ και βίντεο προς τους μαθητές για το φασισμό, προτείνουμε παντού ενώσεις και σύλλογοι από κοινού με τις μαθητικές κοινότητες να διοργανώσουν εκδηλώσεις για το φασισμό, θα προτείνουμε συγκεκριμένο πλαίσιο με ομιλίες, ταινίες, φωτογραφικό υλικό, τραγούδια, ντοκουμέντα κ.τ.λ. το οποίο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα που φιλοξενείται η ΑΣΓΜΕ για να έχουν πρόσβαση σε αυτό σύλλογοι, ενώσεις και μαθητικές κοινότητες.(www.goneis.org)
  • Το διάστημα 28/10 ως 17/11 να γίνει με πρωτοβουλία της ΑΣΓΜΕ  ημερίδα – εκδήλωση Φασισμός και σχολικά βιβλία. 
Γ. Άλλες δράσεις για το επόμενο διάστημα :
-          Ημερίδα μέσα στο χειμώνα με θέμα: Τοπική Διοίκηση και Παιδεία
-          Για τον υποσιτισμό τις διατροφικές ανάγκες της χώρας και το νέο μοντέλο ανάπτυξης που προωθείται, να γίνουν συγκεκριμένα βήματα σε συνεργασία με την ομοσπονδία Θεσσαλίας έτσι ώστε να γίνει η ημερίδα για τον υποσιστισμό που έχουμε αποφασίσει την Άνοιξη στη Λάρισα.
-          Για το Οργανωτικό προχωρά καλά στη Θεσσαλία υπάρχουν οι προϋποθέσεις στην Κρήτη, πρέπει όμως να πάρουμε πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Ηρακλείου, ενώ μικρά βήματα γίνονται και σε άλλες περιφέρειες. Πρέπει να εντείνουμε την επαφή μας με την Θεσσαλονίκη για να προχωρήσουμε και εκεί την νέα Οργανωτική Δομή.
-          Για το site γίνεται προσπάθεια να διαχωριστεί από της Ομοσπονδίας Αττικής, πιστεύουμε πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα.

Η επόμενη συνεδρίαση θα γίνει στις 23-11-20132, στα γραφεία της ΑΣΓΜΕ στην Αθήνα.
 

    Το Δ.Σ. της ΑΣΓΜΕ
3η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ του Δ.Σ.

ΚΥΡΙΑΚΗ 6-10-2013




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου