Τρίτη, 1 Ιουλίου 2014

Πανελλήνια Ένωση                                                                                                 26-6-2014
Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων                                 
                 Καλωσορίζουμε στο μουσικό σχολείο τους νέους μαθητές. Πρόκειται πράγματι για ένα  σχολείο το οποίο ξεχωρίζει  σαν διαμάντι  μέσα στη δημόσια εκπαίδευση.  Έχει όμως και πολλά προβλήματα.
 Από τη νέα σχολική χρονιά το σύνολο των μαθητών του σχολείου μας αποχαιρετάει τα «πούλμαν» , πιο συγκεκριμένα σε εφαρμογή της ΚΥΑ 24001/14-6-2013 η περιφέρεια προχωράει σε νέο διαγωνισμό  όπου όμως σε αυτόν δεν περιλαμβάνονται παιδιά των μουσικών σχολείων. Από το σχολείο μας με βάση στοιχεία της περιφέρειας τα  παιδιά πού καλύπτονται από τον χιλιομετρικό περιορισμό θα πάρουν μαθητικό δελτίο τα υπόλοιπα  παιδιά θα μετακινούνται με τα πόδια.
             Από τις αρχές της προηγούμενης χρονιάς κινητοποιηθήκαμε και πετύχαμε την παράταση,( όπου υπήρχε μετακίνηση με δημόσιες συμβάσεις), για το τρέχον έτος
      Μετά την δυναμική και μαζική κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε από το συντονιστικό της Αθήνας σε συνεργασία με την ΑΣΓΜΕ, στις 8 Μαίου στο υπουργείο εσωτερικών, μας υποσχέθηκαν (προεκλογικά) ότι θα βγεί άμεσα τροποποίηση της ΚΥΑ που θα λύνει το πρόβλημα για την επόμενη χρονιά και ότι το καλοκαίρι θα μας καλέσουν να συζητήσουμε  το θέμα των μεταφορών από μηδενική βάση.
       Η τελευταία συνάντηση πού είχαμε με τον Υπουργό κ Ντινόπουλο δεν επέφερε αποτέλεσμα, ούτε για την μεταφορά ούτε για την Σίτιση.
             Καλούμε όλους τους γονείς ,μαθητές και καθηγητές σε συμμετοχή  στις κινητοποιήσεις που θα γίνουν το αμέσως προσεχές διάστημα, (συνεδριάζει το συντονιστικό Αττικής με την Πανελ. Ένωση  και την ΑΣΓΜΕ την Τρίτη 1/7)
             Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν στις μεταφορές , επιγραμματικά αναφαίρουμε:
Α. Συσσίτιο, πέρυσι δεν είχαμε, διότι κατά την μεταφορά αρμοδιοτήτων στην περιφέρεια από τους δήμους με τον καλλικρατικό νόμο, το συσσίτιο ‘’ξεχάστηκε΄΄. Χρειάστηκαν ‘’άπειρες’’ κινητοποιήσεις σε δήμους, υπ. Παιδείας και υπ. Εσωτερικών, επερωτήσεις στη βουλή  κλπ, ώστε να προστεθεί στις αρμοδιότητες του δήμου. Όμως δεν τελειώσαμε, πρέπει και να πιστωθεί και το ανάλογο κονδύλι γιατί αλλιώς  θα κληθούν οι δήμοι να το καλύψουν με ανταποδωτικά, δηλαδή δημοτικά τέλη.
Β. Καθηγητές, κάθε χρόνο έχουμε σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη καθηγητών. Αυτό γιατί το μόνιμο προσωπικό σε καθηγητές μουσικών οργάνων είναι πολύ περιορισμένο. Έτσι περιμένουμε να έρθουν οι ωρομίσθιοι  κάτι που σκόπιμα καθυστερεί ώστε να καταβληθεί όσο το δυνατον μικρότερο μισθολογικό κόστος. Ενδεικτικά πέρυσι στο σχολείο μας τα κενά καλύθφηκαν τον Ιανουάριο ενώ πρόπερσι χρειάστηκε να μπεί ο Μάρτης (και όχι όλα).
Γ. Τα βιβλία μουσικής τα αγοράζουμε,  ενώ κουβέντα δεν γίνεται και για την πιστοποίηση σπουδών και όπου θέτουμε το θέμα όλοι δηλώνουν ‘’αναρμόδιοι’’
Δ. Από Σεπτέμβριο θα έχουμε και την «αξιολόγηση» , η οποία αποτελεί βασικό εργαλείο για την προώθηση των απολύσεων και το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων  των εκπαιδευτικών, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής ένωσης και των επιχειρημαρικών ομίλων για την διείσδυσή τους στο χώρο της εκπαίδευσης.
           Ύστερα από αυτές τις εξελίξεις και με δεδομένες τις μεγάλες περικοπές  σε σίτιση, μεταφορά, και καθηγητές  φαίνεται ξεκάθαρα ότι η κυβέρνηση υλοποιεί πολιτική υποβάθμισης, συρρίκνωσης ακόμη και κατάργησης μουσικών σχολείων, η  πολιτική αυτή στοχεύει στο να αφαιρεθεί κάθε ίχνος μαζικής δημόσιας  μουσικής παιδείας, να εγκλωβιστούν τα σχολεία μας στις δαγκάνες των χορηγών, ο χώρος υπόσχεται «πεδίο κέρδους λαμπρόν!»
Επιγραμματικά  τι συμβαίνει  σήμερα στα σχολεία μας.
1.      Λιγότεροι διορισμοί αναπληρωτών ωρομισθίων κυρίως στα μουσικά όργανα.
2.      Το πρόγραμμα που εισηγήθηκε η καλλιτεχνική επιτροπή και εφαρμόσθηκε είναι πλήρως εναρμονισμένο με την πολιτική περικοπών .
3.      ‘’Υποχρεωτική’’ ανάθεση υπερωριών  ή και ανάθεση και άλλων μαθημάτων πέραν της ειδικότητας τους στους μόνιμους καθηγητές για να ‘’καλυφθούν’’ τα κενά
4.      Συνεχιζόμενη αναδιάταξη του προγράμματος ώστε να ‘’καλυφθούν’’ τα παραγματικά κενά  και οι χαμένες διδακτικές ώρες.
5.      Σίτιση και μεταφορές παραμένουν αβέβαιες και σε εκρεμμότητα.
Ποια είναι τα αποτελέσματα:
·         Τεράστια κενά και χαμένες διδακτικές ώρες με δραματική  μείωση της διδαχθείσας ύλης. Κατάργηση μαθημάτων και συνεπώς ειδικοτήτων.
·         Εφαρμογή δια της πλαγίας οδού αύξησης του ωραρίου των καθηγητών
·         Απογοήτευση και κόπωση των μαθητών με άμεση συνέπεια την αντικειμενική φθορά στις επιδόσεις τους
·         Διαρροή των μαθητών που εκφράζεται με την εγκατάλειψη του ονείρου τους να φοιτήσουν στο μουσικό σχολείο.
·         Αυτές είναι οι συνέπειες  της απόλυτης εφαρμογής της πολιτικής για το νέο σχολείο που οξύνει με τον πιο βίαιο τρόπο τις ταξικές διαφορές σε βάρος των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.
                                                                                 Τι μπορούμε να κάνουμε:
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ
·         Μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, ώστε να μην ανακόπτεται η αναγκαία συνέχεια των μουσικών σπουδών
·         Σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων διδασκαλίας για όλα τα μουσικά όργανα και τα θεωρητικά μαθήματα, ενιαία για όλα τα μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια
·         Δωρεάν εξσφάλιση όλης της αναγκαίας υποδομής (οργάνων , βιβλίων κλπ) για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση των μουσικών(μουσικά)  και καλλιτεχνικών (καλλιτεχνικά), σπουδών από όλους τους μαθητές.
·         Πιστοποίηση των  μουσικών σπουδών στο δημόσιο εκπαιδευτκό σύστημα.
·         Εξασφάλιση της δωρεάν και ασφαλούς μεταφοράς  όλων των μαθητών και της σίτισής τους
                                                                      ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ  
       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Παπαδούλης Κωνσταντίνος Τηλ. : 6973356992  e-mail :  kpap@otenet.gr     
Ο  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 Κουφαλάκος Παναγιώτης Τηλ. : 6972006221  e-mail :  koyf@deyakal.gr                                                                                                                                          
                                                      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου