Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Πανελλήνια Ένωση                                                      ΚΟΜΟΤΗΝΗ  29/3/2014          
Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων                                 
 www.mousikart.gr

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΔΣ

     Θα μπορούσε κάλλιστα ο Απολογισμός να είναι ακριβώς ό ίδιος με τον Απολογισμό του 2012, του 2011, του 2010, του 2009, του 2008, του 2007 του 2006 κλπ. Κι αυτό γιατί είμαστε εδώ και χρόνια στο ίδιο ακριβώς σημείο.
      Είτε με μνημόνια, είτε χωρίς μνημόνια, τα σχολεία αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο την ίδια ιστορία. Ξεκινούν χωρίς Καθηγητές, χωρίς μεταφορές και σε μόνιμη βάση, ποτέ δεν είχαν δωρεάν Βιβλία Μουσικής, αναλυτικά προγράμματα για τη  μουσική παιδεία, πιστοποίηση, και αναγραφή των μουσικών επιδόσεων στο απολυτήριο του Λυκείου. Αιτήματα επαναλαμβανόμενα και χιλιοειπωμένα.
      Μετά και τον Καλλικράτη τα προβλήματα μεγάλωσαν.
   Η έλλειψη στις μεταφορές πήρε διαστάσεις συνολικές, αποκρούστηκαν αλλού πετυχημένα, αλλού διορθώθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση, αλλού με την εφαρμογή των μαθητικών δελτίων, όλα όμως οδήγησαν στην απαξίωση με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να εγκαταλείπουν το σχολείο που αγάπησαν.
    Κατάφεραν να καταργήσουν για φέτος τη σίτιση, προβάλλοντας σαν αιτία δήθεν την παράληψη του νομοθέτη στον νόμο.
    Έγκαιρα από το 2010 στη  Συνέλευση της Λαμίας είχαμε προβλέψει τα αποτελέσματα του Καλλικράτη για την παιδεία και ιδιαίτερα για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.
     Δεν έχει κανένα νόημα να αναφερθούμε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία για άλλη μία φορά. Όποιος καινούριος  ενδιαφέρεται ας ανατρέξει στους προηγούμενους ψηφισμένους απολογισμούς, τους οποίους επισυνάπτουμε. Διαβάζοντας τους προσεκτικά θα διαπιστώσει ότι μιλάνε για το σήμερα παρότι είναι απολογισμοί προηγούμενων ετών.
    Εκείνο που έχει σημασία είναι να δούμε την δράση μας και να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα, που θα κατευθύνουν το κίνημά μας στο μέλλον.
    Κατ’ αρχήν δεν πρέπει να απογοητευόμαστε και να κυριαρχήσει η αντίληψη ότι τίποτα δεν γίνεται.
    Η Ένωση μας μέσα σε ένα εχθρικό κλίμα για την  Δημόσια  Παιδεία όπου, σχολεία συγχωνεύτηκαν, κατάφερε μέσα από την  οργάνωση του αγώνα να κρατήσει όλα τα σχολεία.
   Κατάφερε να παίρνει παρατάσεις για την  μεταφορά. Τελευταία αξιοποίησε την ΚΥΑ και σε κάποιες περιφέρειες συζητήθηκε το σχετικό αίτημα της ΄Ενωσης.
Εδώ ας κάνουν απολογισμό και οι Σύλλογοι ,πόσοι κινητοποιήθηκαν στην Πανελλήνια αυτή κατεύθυνση.
     Η Ένωσή μας  προγραμμάτισε μαζί με τα παιδιά μας μέσα στον χρόνο πάνω από 2 Πανελλαδικές κινητοποιήσεις. Είτε με τη  μορφή της αποχής, είτε με τη  μορφή μουσικών διαμαρτυριών. Μάλιστα μία έγινε με την  συμμετοχή των ΕΠΑΛ ΑΠΑΣ των ΑΜΕΑ και ομοσπονδιών γονέων. Σε αυτή την  κινητοποίηση με την συμμετοχή της ΑΓΣΜΕ και μετά από σχετικό κάλεσμα και την συμμετοχή ΟΛΜΕ, καταφέραμε ύστερα από πίεση να συναντηθούμε με τον Υπουργό Παιδείας. Μπορεί αυτή η κινητοποίηση να μην είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, άλλως τε δεν τρέφαμε αυταπάτες ότι θα έχει.
Εδωσε όμως το μήνυμα, ότι είμαστε ενωμένοι κι αποφασισμένοι να κρατήσουμε αυτά τα σχολεία του πολιτισμού και της τέχνης δημόσια και δωρεάν, για όλα τα παιδιά που το επιθυμούν.
    Κρατήσαμε άμυνα για περαιτέρω βλέψεις τους. Δημιουργήσαμε τις προϋποθέσεις για αντεπίθεση. Από εμάς θα εξαρτηθεί το μέλλον των παιδιών μας. Είμαστε αποφασισμένοι; Είμαστε αποφασισμένοι να παραμείνουμε σε αυτά τα σχολεία και να παλέψουμε; ή θα τους δώσουμε τη  χαρά της αποχώρησης που επιδιώκουν;  Επιδιώκουν μέσα από την  απαξίωση να τα κλείσουν.
Δεν πρέπει να τους δώσουμε αυτή τη  χαρά.
Αγαπητοί γονείς συναγωνιστές, το ΔΣ σας καλεί να κουβεντιάσουμε για τις αιτίες της απαξίωσης  της δημόσιας παιδείας και να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα.
     Απ ότι φαίνεται από τον πολύχρονο αγώνα μας και την συσσωρευμένη πείρα, δεν φταίνε τα μνημόνια και η οικονομική κρίση για την απαξίωση της Δημόσιας Παιδείας. Κάθε χρόνο και πριν από τα μνημόνια αντιμετωπίζαμε και αντιμετωπίζουμε τα ίδια προβλήματα.
     Το πολιτικοοικονομικό μοντέλο που αντιμετωπίζει την  παιδεία ως εμπόρευμα αποτελεί την κύρια αιτία. Η παιδεία ακολουθεί τους νόμους της αγοράς, και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης καθορίζεται από τις εκάστοτε ανάγκες του συστήματος και καθοδηγείται από τα μονοπώλια και τις ανάγκες της κερδοφορίας.
   Χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο Λύκειο της κατάρτισης και όχι της εκπαίδευσης.
    Με σύνθημα την ενότητα στον αγώνα για 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο με μουσική και αισθητική καλλιέργεια, συνεχίζουμε και αγωνιζόμαστε ενάντια σε οποιαδήποτε Κυβέρνηση, με όποιο όνομα αυτή θα ήθελε να εμφανιστεί στο μέλλον.
      Θα θέλαμε να επισημάνουμε εδώ ότι, δυνατή ΕΝΩΣΗ ,  σημαίνει δυνατοί Σύλλογοι μαζικοί, όπου συμμετέχουν ενεργά όλοι οι Γονείς. Κάτι για το οποίο είμαστε υπερήφανοι. Ας κρατήσουμε την ενότητα μας στον κοινό αγώνα για την κοινωνία που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας.   

     Σήμερα αγαπητοί γονείς συναγωνιστές περισσότερο από κάθε άλλη φορά, οφείλει όλη η  σχολική κοινότητα, (Γονείς Μαθητές Καθηγητές),να αποκτήσει τη δική της σχέση με την κοινωνία που αγωνίζεται, την κοινωνία που ζητά να κατακτήσει την εργασιακή της αξιοπρέπεια, τις μεγάλες αγωνίες και αξίες του ανθρώπου, καθώς και την ανεξαρτησία και ελευθερία της δικαιοσύνης.

Ενώ θα παλεύουμε για τις διεκδικήσεις μας, παράλληλα θα κινηθούμε στην κατεύθυνση της ενότητας των δυνάμεων μας με το σύνολο των σχολικών κοινοτήτων και την κοινωνία που αγωνίζεται, προσπαθώντας για την δημιουργία ενός ευρύτερου μετώπου για τη στήριξη, την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης,  για μια δημόσια δωρεάν Παιδεία, όπου η τέχνη, η μουσική, ο πολιτισμός  θα έχουν   πρωταγωνιστικό ρόλο και λόγο.
Κλείνουμε την εισήγηση ως εξής;      

    Ο αγώνας για δωρεάν δημόσια παιδεία είναι ταυτόαιμος με τον αγώνα για μία άλλη κοινωνία και όχι για μια άλλη Κυβέρνηση του ιδίου πολιτικοοικονομικού συστήματος . Για την κοινωνία που παράγει για  να καλύψει πραγματικές ανάγκες. Για μια κοινωνία που βλέπει την παιδεία σαν δημόσιο αγαθό και όχι σαν εμπόρευμα. Εκεί όπου η τέχνη και ο πολιτισμός  είναι σε πρώτη προτεραιότητα κι αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της δημόσιας  δωρεάν  εκπαίδευσης.

                       ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ  ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ κι ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΚΙ ΑΝ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ.
ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ
ΑΓΑΠΗΤΟΙ  ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ  ΓΟΝΕΙΣ
Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ  ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ.
ΠΡΩΤΗ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ: ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΛΛΗΛΟΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
ΚΑΙ ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ. ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ  ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΏΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.

                                                                ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ  
Παπαδούλης Κων/νος 6973356992  mail : kpap@otenet.gr     

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Κουφαλάκος Παναγ.   6972006221  mail :  koyf@deyakal.gr
                                    
             

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ       (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
 Βερανζέρου 22, 6ος όροφος, ΤΗΛ –  ΦΑΞ : 2105242386, 210 3845434, 210 3835093
gt.asgme@gmail.gr, www.goneis.org.                                

Αθήνα 1         7-02-2014
                                                            ΨΗΦΙΣΜΑ

ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ  ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΝΟΥΣ ΤΟΥΣ!

Από την πρώτη στιγμή τόσο για το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ όσο και για το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ, η ΑΣΓΜΕ πήρε ξεκάθαρη θέση τονίζοντας ότι:
«το νέο σχολείο είναι πιο παλιό και από το παλιό θα αυξήσει τους ταξικούς φραγμούς και την αμορφωσιά, θα μεγαλώσει το χάσμα μεταξύ της θεωρητικής και πρακτικής γνώσης, ενώ θα στρέψει την πλειοψηφία των παιδιών από τις  λαϊκές οικογένειας στην πρόωρη κατάρτιση και την μαθητεία».  Ιδίως για τις πανελλαδικού χαρακτήρα προαγωγικές εξετάσεις και στις τρεις τάξεις των ΓΕΛ   ΕΠΑΛ από τράπεζα θεμάτων είπαμε ότι:
- Δένει πλήρως το Λύκειο στις εισαγωγικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, το μετατρέπει σε εξεταστικό κέντρο.
 -  Έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και θα στρέφει την πλειοψηφία των μαθητών στην   ψευτο-κατάρτιση (ΕΠΑΛ ΣΕΚ).
-   Είναι η χαρά των φροντιστηρίων που θα καθιερωθούν από όλο και πιο μικρή ηλικία. Φέτος, 2 μήνες πριν τις εξετάσεις έχουμε:
 1. Πλήθος ακόμα κενών σε εκπαιδευτικούς σε όλα τα μαθήματα και στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, με αποτέλεσμα να εντείνονται οι αδικίες μεταξύ των μαθητών.
2. Η τράπεζα θεμάτων είναι ακόμα κλειστή, με αποτέλεσμα κανένας μαθητής ή εκπαιδευτικός  να μη μπορεί να δει και να εξασκηθεί πάνω στο νέο ύφος των ασκήσεων, την ίδια στιγμή που κάποια μεγάλα φροντιστήρια φαίνεται να έχουν ήδη πρόσβαση.
 3. Η σοβαρή καθυστέρηση των όποιων προσλήψεων εκπαιδευτικών να μην επιτρέπει την ολοκλήρωση της ύλης με παιδαγωγικούς όρους και να γίνεται ένας αγώνας δρόμου χωρίς προηγούμενο και χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα
Απαιτούμε ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, μαζί με όλο τον λαό:
- Οι μαθητές της Α΄Λυκείου να εξεταστούν όπως και τα προηγούμενα χρόνια με θέματα που θα βάλει ο διδάσκοντας και όχι με βάση την τράπεζα θεμάτων
. Οι μαθητές όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να εξεταστούν σ’αυτά που έχουν διδαχθεί και όχι σε αυτά που θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί
. Ιδίως για τους περίπου 180 μαθητές της Γ΄Λυκείου στην σεισμόπληκτη Κεφαλλονιά να εισαχθούν στις ανώτατες σχολές που επιθυμούν χωρίς  εξετάσεις

ΟΝΟΜΑ ΦΟΡΕΑ


ΥΠΟΓΡΑΦΗ