Σάββατο 13 Απριλίου 2013


Επικοινωνία μεταξύ χρηστών στο διαδίκτυο
Got to go (πρέπει να φύγω)                                           G2G / GTG
Ise (είσαι)                                                                    IC
I don’t know (δεν ξέρω)                                               IDN
Later (αργότερα)                                                          L8R
Let’ s meet in real life (ας συναντηθούμε )                  LMIRL                   
Laugh out loud (γελάω δυνατά)                                     LOL / lol
Love you forever  (σαγαπώ για πάντα )                        ILU4E
Milame (μιλάμε)                                                          MLM
Moro (μωρό)                                                               MR
Meta (μετά)                                                                 MT
Mazi (μαζί)                                                                  MZ
Na gini (να γίνει )                                                         NA GN
Nomizo (νομίζω)                                                          NMZ
No problem (κανένα πρόβλημα)                                    NP
Parents are listening (ακούνε οι γονείς μου)               AL
Parents are watching (παρακολουθούν οι γονείς μου)  PAW
Parents over shoulder                                                   POS
Please (παρακαλώ)                                                       PLS
Sorry (συγγνώμη)                                                        SRY
Thelis (θέλεις)                                                             THLS
Thanks (ευχαριστώ)                                                     THNX
Telika (τελικά)                                                             TLK
Tipota (τίποτα)                                                             TPT
Want to go private?                                                    WTGP
Will you call me ?                                                       WCM

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013


ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Στην Καλαμάτα την 23η και 24η μέρα του Μόρτη του έτους 2013 πραγματοποιήθηκε η εκλογοαπολογιστική συνέλευση της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων .
Μετά από εποικοδομητική συζήτηση που έγινε ακολούθησε ψηφοφορία με τα ακόλουθα αποτελέσματα.
Για το Δ.Σ.
1.   Παπαδούλης Κωνσταντίνος   17
2.   Κουφαλάκος Παναγιώτης      16
3.   Αθανασίου Κατερίνα            15
4.   Κατσαώρας Μιχάλης            13
5.   Μπόζιου Θωμαή                  11
6.   Τσαρδούλης Πολυνίκης         11
7.   Καμηλάκης Μανώλης            6
8.   Εφετζής Γιώργος                   6
9.   Καρούσου Κατερίνα              5
10. Ζάκας Γιώργος                      4
11. Σταυριανός Μάριος                3
12. Αλεξόπουλος Γιώργος            2
13. Ευσταθίου    Δημήτρης           2

Τακτικά μέλη του Δ.Σ. εκλέγονται οι 8 πρώτοι αναπληρωματικοί οι9,10 και 11
Επίσης εκλέγονται από τα καλλιτεχνικά σχολεία όπως πιο κάτω:
1.     Ανδριανός Γιάννης          17
2.    Μάνος Δημήτρης              12
3.    Αναστασίου Παναγιώτης   4
4.    Αρχοντάκη Ολυμπία     3
5.    Χανούτσης Πέτρος         1 

Τακτικό μέλος εκλέγεται Ο 1ος αναπληρωματικά ο 2 και 3
Για την εξελεγκτική επιτροπή εκλέγονται:
1.Γκαντζωρας Αθανάσιος    18
2.Παπαγεωργίου Διομήδης  7
3.Χαατζηδακης Γιάννης   3

Η εφορευτική επιτροπή
Αθανασόπουλος Αθανάσιος
Αλεξάκη Μαρία
Σταικοπουλος Θωμάς    
Ακολουθούν υπογραφές

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 



Πανελλήνια Ένωση                                                                    ΚΑΛΑΜΑΤΑ 23/3/2013
Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων                                 
 www.mousikart.gr

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΔΣ

     Το νέο ΔΣ που εκλέχθηκε  τον Μάρτιο του 2011 στην  Γενική Συνέλευση  του Αγρινίου ήρθε αντιμέτωπο με καινούργια δεδομένα με ανατροπές σε ζητήματα Παιδείας, πού έφεραν ο Καλλικράτης και οι εφαρμοζόμενες πολιτικές. Ήρθε αντιμέτωπο με την διατήρηση κατακτήσεων και όχι διεύρυνση πού μέχρι τότε μπορούσε να βάζει σαν στόχο. Δημιουργήθηκαν σχολεία πολλών ταχυτήτων.
Δεν υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση  στις μεταφορές στην σίτιση ακόμα και στις τοποθετήσεις καθηγητών μουσικής. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν ελλείψεις και μάλιστα με πολύ μεγάλα ποσοστά απώλειας διδακτικών ωρών. Εγκαταλείπεται σταδιακά το ενιαίο της δημόσιας παιδείας  αφού οι δήμοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά και κοινωνικά στις αυξημένες απαιτήσεις των σχολικών μονάδων. Τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά Σχολεία έχουν ανάγκη αυξημένης χρηματοδότησης, αυξημένο αριθμό προσλήψεων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν οι ανάγκες για την διδασκαλία τόσο των Μουσικών όσο και των Καλλιτεχνικών μαθημάτων, υλικοτεχνική υποδομή, κατασκευή και συντήρηση κατάλληλων σχολικών κτηρίων, σίτιση των μαθητών και μεταφορά αυτών. Το ότι οι μαθητές είναι κάτοικοι διαφορετικών δήμων περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση και επιφέρει αναστατώσεις στους εμπλεκόμενους δήμους. Η πρόταση της Ένωσης να δημιουργηθεί ενιαίος κρατικός φορέας για την δωρεάν μεταφορά και σίτιση και με οργάνωση σε επίπεδο περιφέρειας με την απευθείας επίβλεψη και ευθύνη του  Υπουργείου Παιδείας για τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά Σχολεία  αποδείχτηκε  αναγκαία προϋπόθεση για την ύπαρξη αυτών των σχολείων.
Το νέο ΔΣ από την ανάληψη των καθηκόντων του, επεδίωξε και επιδιώκει από την Πολιτική ηγεσία ξεκάθαρη τοποθέτηση για το μέλλον και τον χαρακτήρα αυτών των σχολείων, πού αγάπησαν τα παιδιά μας, στήριξαν και αγκάλιασαν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

Καμία ανταπόκριση δεν βρήκαμε. Ολες οι πόρτες ήταν κλειστές. Οπου άνοιξαν σε επίπεδο υπηρεσιακό, οι απαντήσεις ήταν απαξιωτικές, όπως η τελευταία πού δοθηκε τον Γενάρη σε αντιπροσωπεία Γονέων και μαθητών, μετά από κινητοποίηση έξω από το Υπουργείο. «Του χρόνου θα είναι χειρότερα» μας είπαν κυνικά Το ομολόγησε και επίσημα η πολιτική ηγεσία με την τελευταία προσβλητική ανακοίνωση για τις τελευταίες 546 προσλήψεις ωρομισθίων.. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αρνείται να μας δεχτεί και να μας ακούσει.
        Το ΔΣ κινήθηκε χρονολογικά σε μία σειρά κινητοποιήσεων με στόχο την ομαλή λειτουργία των σχολείων πού κινδυνεύουν απο την έλλειψη μεταφοράς και των πολλών κενών σε μαθήματα μουσικής και Καλλιτεχνικής  Παιδείας. Αναφέρουμε επιγραμματικά τις συνεδριάσεις και κινητοποιήσεις πού πραγματοποιήθηκαν, μετά από την Συνέλευση της Κορίνθου, αφού γιά τις προηγούμενες έγινε απολογισμός στην Κόρινθο.
Να επισημάνουμε ότι στην  σύγκλιση του ΔΣ  τον Ιούλιο στα Γιάννενα έγινε ανανέωση μελών ΔΣ, σύμφωνα με την κατάταξη των αναπληρωματικών πού αποφάσισε η Γενική συνέλευση της Κορίνθου. ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΛΗ ΓΡΗΓΟΡΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΔΣ.   Οι συνεδριάσεις του ΔΣ στην περιφέρεια με ανοικτές και ζωντανές διαδικασίες          συντέλεσαν ώστε να υπάρχει μεταξύ μας μία συν αντίληψη των πραγμάτων, μια βασική και θεμελιώδης συμφωνία, που δοκιμάζεται και επιβεβαιώνεται πάντα από δημοκρατικές διαδικασίες. Μας δόθηκε η δυνατότητα αυτή, με την δική σας οικονομική συνδρομή σύμφωνα με το καταστατικό και πού αξιοποιήσαμε κατά τον καλύτερο τρόπο. Για να συνεχιστεί αυτό πού το κρίνουμε απαραίτητο, πρέπει να καταθέτουν οι σύλλογοι  έγκαιρα την οικονομική τους συνδρομή.
1η συνεδριαση 6/7/2012 στα ΙΩΑΝΝΙΝΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
1        Ενημέρωση
2        Παραίτηση Αντιπροέδρου Αντάρα Φώτη και Πυνηρτζή Γιώργου λόγω αποφοίτησης των παιδιών τους.
3    Συμπλήρωση κενών θέσεων των μελών του ΔΣ, με τους αναπληρωτές σύμφωνα με την απόφαση της Γενικής συνέλευσης της Κορίνθου. (Μπόζιου Θωμαίς, Αλεξάκη Μαρία και αναπληρωματική η  Καρούσου Κατερίνα).
4     Νέα συγκρότηση σε σώμα για την συμπλήρωση  των θέσεων αντιπροέδρου και ταμία. Νέος αντιπρόεδρος Παπαδούλης Κώστας, Νέα ταμίας η Αλεξάκη Μαρία.
5     Λήψη απόφασης και σχέδιο δράσης με σκοπό την εξασφάλιση της ομαλής έναρξης των σχολείων για την νέα σχολική χρονιά.(Μεταφορές-Καθηγητές-βιβλία κλπ

  Αποχαιρετήσαμε  το ιδρυτικό μέλος και αγαπητό μας επί τόσα χρόνια στις επάλξεις ,  αντιπρόεδρο  Φώτη Αντάρα από τη Σιάτιστα. Ο Φώτης κρατούσε πάντα δυναμικά τις ισορροπίες, και λειτουργούσε  με ενωτικό πνεύμα.. Επίσης αποχαιρετήσαμε τον Γιώργο Πυνηρτζή από Ηράκλειο, από τα πρώτα μέλη της Ένωσης  πού συνέβαλε αποφασιστικά στην ενότητα και στην σωστή διαχείρηση του Ταμείου. Κρατάμε σαν πολύτιμη παρακαταθήκη τα αποχαιρετιστήρια λόγια του συγκινημένου  Αντιπροέδρου που αναφέρθηκε στο πως ξεκίνησε η προσπάθεια να συντονισθεί η Πανελλήνια Ένωση στο απλό: Να συντονίσουμε τον αγώνα ώστε να υποστηρίξουμε με δημοκρατικές διαδικασίες και σχεδόν ομόφωνες αποφάσεις με βάση πάντα το καλό των σχολειών και των παιδιών μας.  Τον σημαντικό ρόλο και Δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων μας, που έχει ανάγκη ο Λαός μας, και πού απευθύνεται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Την επισήμανσή του   πως τα ίδια θέματα εξακολουθούν να μας απασχολούν κάθε χρόνο που πάντα λύνονται μερικά από αυτά  με κινητοποιήσεις συλλογικές και δυναμικές σαν αποτέλεσμα της ενεργούς συμμετοχής και κινητοποιήσεων  ώστε  να συνεχίσουν να μας λαμβάνουν υπόψη τους ως συνομιλητές οι φορείς της Πολιτείας που αγωνιούμε με ειλικρίνεια για την συνέχιση των σχολείων αυτών. Όλοι για έναν κι ένας για όλους, είναι το σύνθημα της επιτυχίας μας κατέληξε. Θυμίζουμε εδώ την περίπτωση της Χίου και της Κορίνθου, πού καταφέραμε να τα κρατήσουμε τα σχολεία μέσα από την άμεση παρέμβαση και κινητοποίηση, τόσο του τοπικού συλλόγου αλλά και της Πανελλήνιας Ενωσης..

Στίς 31/7/2012 στείλαμε επιστολή όπου προβλέπαμε ότι θα υπάρξει ζήτημα στις μετακινήσεις αν το Υπουργείο δεν λάβει εγκαιρα τα μέτρα του, με τροποποίηση της ΚΥΑ. Δυστυχώς πέσαμε μέσα στις προβλέψεις μας και τα σχολεία άρχισαν με οξυμένο το ζήτημα της μεταφοράς.
Στίς 27/9/2012 εκδόσαμε ανακοίνωση διαμαρτυρίας για τον εμπαιγμό τού Υπουργείου, πού σε προγραμματισμένη συνάντηση, μας υποδέχθηκαν σύμβουλοι άσχετοι με τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία. Στην πραγματικότητα  εξέφρασαν την πολιτική βούληση του Υπουργείου, πού θέλει να απαλλαγεί από αυτά τα σημαντικής παιδαγωγικής και πολιτιστικής προσφοράς σχολεία. Οι προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας  ξεκάθαρες πού προδίκαζαν το μέλλον. Στην ίδια ανακοίνωση εξαγγείλαμε  την μεγάλη μουσική και καλλιτεχνική διαμαρτυρία της  Τρίτης 2 Οκτωβρίου  όπου πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης και η Περιφερειακή σύσκεψη των συλλόγων γονέων της Μακεδονίας.
     Μεγάλη επιτυχία είχαν οι κινητοποιήσεις. Τα σχολεία της Αττικής κινητοποιήθηκαν μετά από συσκέψεις πού έκαναν. Σημαντική η συμβολή της Γραμματέας Κατερίνας Αθανασίου και  του μέλους του ΔΣ από τα Καλλιτεχνικά Σχολεία Γιάννη Αδριανού, πού σήκωσαν το βάρος της διαμαρτυρίας αλλά και πολλών μελών των ΔΣ και των συλλόγων των σχολείων της Αθήνας ειδικά του Ιλίου και του Αλίμου, αλλά και του Πειραιά.
ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΙΧΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

2η συνεδρίαση 6/10/2012 Θεσσαλονίκη  αμέσως μετά την κινητοποίηση στην Πλατεία Αριστοτέλους και την πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ  της συνεδρίασης ήταν:
1        Ενημέρωση
2        Πρακτικό παράδοσης παραλαβής του ταμείου από τον Πυνηρτζή στην Αλεξάκη,
3        Εκτίμηση για το πώς ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά.
4        Λήψη απόφασης και σχέδιο δράσης με σκοπό την εξασφάλιση της αποκατάστασης από τις ελλείψεις σε κάθε επίπεδο. (Μεταφορές- Καθηγητές- βιβλία κλπ)
         Στην θεσσαλονίκη παραυρέθηκε αφού προσκλήθηκε και εκπρόσωπος της ΑΣΓΣΜΕ, όπου εξέφρασε την συμπαράσταση και κάλεσε γιά την ενότητα σε κοινούς αγώνες ίλης της Δημόσιας εκπαίδευσης πού κινδυνεύει από ιδιωτικοποίηση. Αποφασίσαμε από κοινού σε κινητοποιήσεις πού πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα με αιχμή τις μεταφορές.
Τελικά ο κοινός αγώνας είχε αποτέλεσμα, αφού δόθηκαν παρατάσεις έως τον Ιούνιο  τού 2013.
  Αν δεν αλλάξει η ΚΥΑ  και κυρίως αν δεν υπάρξει η πολιτική βούληση τού χρόνου με το καλημέρα θα έλθουμε αντιμέτωποι με το πρόβλημα. Στην επαρχία βέβαια όσοι Δήμοι εφάρμοσαν την νέα ΚΥΑ, τα σχολεία αντιμετωπίζουν οξύ πρόβλημα. Καθημερινά παιδιά αποχωρούν, γιατί δεν μπορούν λόγω απόστασης να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα του σχολείου. Και λόγω φυσικά οικονομικής αδυναμίας των οικογενειών τους.

3η Συνεδρίαση 1/12/2012 ΒΟΛΟΣ
Ενημέρωση
 1  Απολογισμός από τις κινητοποιήσεις και συμπεράσματα για την παραπέρα δράση μας.
 2 Εκτίμηση για τις επιπτώσεις του μνημονίου και του Προϋπολογισμού στα ζητήματα της Παιδείας Λήψη απόφασης και σχέδιο δράσης σε κάθε επίπεδο..(Μεταφορές- Καθηγητές- βιβλία κλπ)
3 Οικονομικές εκκρεμότητες και λήψη αποφάσεων τακτοποίησης των οικονομικών εκκρεμοτήτων
4  Έγκριση δαπανών του ΔΣ στην Θεσσαλονίκη
5  Λήψη απόφασης για τον τόπο διεξαγωγής της εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης
6  Ότι προταθεί
Στον Βόλο αποφασίσαμε να κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις αφού τα κενά ξεπερνούν τις 12000 ώρες εβδομαδιαία. 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΤΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΘΗΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.
προτάθηκε και έγινε  πράξη η σύγκλιση  συσκέψεων περιφερειακών  για την επιτυχία των κινητοποιήσεων.
Πραγματοποιήθηκαν συσκέψεις στην Αθήνα την Πελοπόννησο, στο Ηράκλειο της Κρήτης στην Σιάτιστα στην Καβάλα και στο Βαρθολομιό και στη Λάρισα όπου αποφασίστηκε να συμμετέχουν με κινητοποίηση στη πολη της Λάρισας μαζί με τα μουσικά σχολεία της περιοχής στα πλαίσια των κινητοποιήσεων της ένωσης.. Η επιτυχία της κινητοποίησης ήταν μεγάλη, τόσο στη Αθήνα, όσο στην Θεσσαλονίκη, στη Λάρισα  και στο Ηράκλειο της Κρήτης.
      Εκδόθηκε σχετικό δελτίο τύπου πού αποτύπωσε την επιτυχία των κινητοποιήσεων και αποτελεί μέρος του Απολογισμού δράσης.
      Στις 6/2/2013 εκδόσαμε δελτίο τύπου με τίτλο ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ, πού αποτελεί τμήμα του απολογισμού.
ΕΠΙ ΛΕΞΕΙ ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 20 ΦΛΕΒΑΡΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ
«Η πανελλαδική απεργία στις 20 Φλεβάρη μπορεί  με την συμμετοχή μας, να γίνει βήμα για την διάδοση στα αγωνιζόμενα τμήματα του λαού μας και των δικών μας ενωτικών προσπαθειών για την στήριξη της δημόσιας παιδείας, της μουσικής και καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, που απειλείται με κατεδάφιση. Με την συμμετοχή μας στις απεργιακές συγκεντρώσεις με την διακίνηση υλικού (τρυκάκια ανακοινώσεις, πανώ κλπ), όπως κάθε σχολική κοινότητα κρίνει.

 Σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, οφείλει η σχολική κοινότητα να αποκτήσει την δική της σχέση με την κοινωνία πού αγωνίζεται, την κοινωνία πού ζητά να κατακτήσει την εργασιακή της αξιοπρέπεια, τις μεγάλες αγωνίες και αξίες του ανθρώπου, καθώς και την ανεξαρτησία και ελευθερία της δικαιοσύνης.

Τέλος

Ενώ θα παλεύουμε για τις διεκδικήσεις μας, παράλληλα θα κινηθούμε στην κατεύθυνση της ενότητας των δυνάμεων μας με το σύνολο των σχολικών κοινοτήτων και την κοινωνία πού αγωνίζεται, προσπαθώντας για την δημιουργία ενός ευρύτερου μετώπου για την στήριξη την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης,  για μια δημόσια δωρεάν Παιδεία, όπου η τέχνη, η μουσική, ο πολιτισμός  θα έχουν   πρωταγωνιστικό ρόλο και λόγο.           

    Ο αγώνας για δωρεάν δημόσια παιδεία είναι ταυτόσιμος με τον αγώνα γιά μία άλλη κοινωνία. Γιά την κοινωνία πού παράγει για να καλύψει πραγματικές ανάγκες. Για  μια κοινωνία πού την  παιδεία  την βλέπει σαν δημόσιο αγαθό και όχι σαν εμπόρευμα. Οπου η τέχνη και ο πολιτισμός  είναι σε πρώτη προτεραιότητα και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της δημόσιας  δωρεάν  εκπαίδευσης.

                       ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ  ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ και ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΚΑΙ ΑΝ  ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ.
ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ
ΑΓΑΠΗΤΟΙ  ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ  ΓΟΝΕΙΣ
Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ  ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ.
ΠΡΩΤΗ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΥΜΑΙΝΕΙ: ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΛΛΗΛΟΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ. ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ  ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΏΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.
                                                             ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
______________________________________________________________________________

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 
ΚΑΛΑΜΑΤΑ 23/3/2013




Το ΔΣ στην τελευταία του συνεδρίαση πού πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα 16/2/2013, αποφάσισε να τοποθετηθεί η συνέλευση στον σκοπό ίδρυσης των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων, την μέχρι τώρα πορεία τους, την σχέση τους με την κοινωνία καθώς και τον βαθμό εκπλήρωσης του σκοπού.
      Καλούνται οι γονείς να ξεκαθαρίσουν το διεκδικητικό τους πλαίσιο στο νέο πολιτικό πεδίο πού έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, μέσα από τον κίνδυνο ολοκλήρωσης της ιδιωτικοποίησης της Παιδείας.

          Σήμερα για τις ανάγκες τις κερδοφορίας, καταστρέφονται το έδαφος, το περιβάλλον, η αρχιτεκτονική, οι άνθρωποι , οι μνήμες, η εθνική συνείδηση, η ταυτότητα, ο πολιτισμός και η Δημοκρατία.  Για τις ίδιες ανάγκες βιώνουμε μεγάλη πολιτισμική υποβάθμιση.
     Η Δημόσια δωρεάν παιδεία μέσα και από το θεσμό των Μουσικών σχολείων δημιουργεί εστίες αντίστασης απέναντι σε όλη αυτή την παγκοσμιοποιημένη υποκουλτούρα. Η κοινωνία έχει ανάγκη  από θεσμούς πού συμβάλλουν στην ανάκτηση της πολιτιστικής μας ταυτότητας, από θεσμούς πού δημιουργεί και στηρίζει.
          Εμείς πού επιλέξαμε τα παιδιά να φοιτήσουν Μουσικά σχολεία και να πάρουν γενικές γνώσεις μέσα από αυτό είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς. Είμαστε υπερήφανοι πού τα παιδιά μας μαθαίνουν να σκέπτονται, να  διασκεδάζουν με τις παραδόσεις και τη μουσική του τόπου μας.
Τα Μουσικά σχολεία ξεκίνησαν να λειτουργούν από το Σεπτέμβριο του 1988 με  την ίδρυση του πρώτου πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου στην Παλλήνη  της Αττικής. Η λειτουργία του στηρίχθηκε στο νόμο 1824 / 88 και σύμφωνα μ’ αυτόν «...Σκοπός των μουσικών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίων και λυκείων) είναι η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, αν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής η επαγγελματικής έκφρασης...».
Στο  πρόγραμμα  τους, περιλαμβάνονται μαθήματα  γενικής  παιδείας, μαθήματα αισθητικής αγωγής, μαθήματα οργάνων μουσικής στα οποία η άσκηση μπορεί να είναι συλλογική ή και εξατομικευμένη.
 Σήμερα, μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, υπάρχουν και λειτουργούν 42 Μουσικά Σχολεία σε όλη τη χώρα και η ίδρυσή τους αποτέλεσε σταθμό στη δημόσια εκπαίδευση και σημαντικό βήμα στην αναβάθμισή της. Αφού σύμφωνα με το νόμο σκοπός ύπαρξης αυτών είναι:
·       Η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν στη γενική παιδεία.
·       Η ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και η σύνδεσή της με τη νέα γενιά.
·       Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και του ταλέντου των μαθητών μέσω της αισθητικής παιδείας και της συγκρότησης μουσικών συνόλων  και τέλος
·       Η δημιουργία μιας γέφυρας επικοινωνίας ανάμεσα στους μαθητές και στο ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο μέσω των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων του σχολείου.

Στα χρόνια που λειτουργούν τα σχολεία προέκυψαν αρκετά θετικά, όπως:
·       Η δωρεάν μουσική εκπαίδευση σε όλους τους  μαθητές, που μέχρι σήμερα δίνονταν αποκλειστικά από ιδιωτικά Ωδεία και ιδιωτικές σχολές, εκτός από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
·       Υπάρχει η επαφή των νέων με την παραδοσιακή μουσική και ευαισθητοποίησή τους απέναντι στις καλές τέχνες.
·       Υπάρχει κλίμα καλλιτεχνικής δημιουργίας στα σχολεία και δίνει τη δυνατότητα να αναδειχθούν ταλέντα που αλλιώς  θα  είχαν χαθεί και τέλος
·       Στα 25 χρόνια λειτουργίας τους τα σχολεία αυτά κατάφεραν να έχουν σημαντική παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης όπου βρίσκονται.
Τα Καλλιτεχνικά σχολεία
·       "Σκοπός των καλλιτεχνικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσια και λύκεια) είναι η προετοιμασία, η ενθάρρυνση και η στήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις τέχνες, η καλλιέργεια και η εκπαίδευση των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσων επαγγελματική κατεύθυνση στο χώρο του θεάτρου, του χορού και των εικαστικών τεχνών, χωρίς, παράλληλα, να υστερούν σε γενική παιδεία, εάν τελικά επιλέξουν άλλον τομέα επιστημονικής ή επαγγελματικής κατεύθυνσης."  (Ν. 3194/2003 ΦΕΚ 267 τ. Α΄)
·       Από τον Ιανουάριο του  2003 λειτουργεί στο Γέρακα του δήμου Παλλήνης Αττικής το πρώτο σχολείο αυτού του τύπου που ιδρύθηκε στην Ελλάδα και από τότε είχαμε την λειτουργία το 2004 στο Ηράκλειο της Κρήτης του Καλλιτεχνικού Σχολείου Ηρακλείου και από το 2007 στην Θεσσαλονίκη στον Δήμο Αμπελοκήπων  του Καλλιτεχνικού Σχολείου της συμπρωτεύουσας.
·       Τα σχολεία αυτά έχουν  σκοπό τον εμπλουτισμό και τη διεύρυνση της παρεχόμενης γενικής παιδείας μέσα από την  καλλιέργεια  των δεξιοτήτων των μαθητών για τις τέχνες και την ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντός τους για αυτές. Στα σχολεία λειτουργούν οι εξής καλλιτεχνικές κατευθύνσεις: Εικαστικών Τεχνών, Θεάτρου - Κινηματογράφου, και Χορού.
·       Τα καλλιτεχνικά σχολεία λοιπόν είναι σχολεία γενικής παιδείας και αυτό είναι κάτι που πρέπει κατ’ αρχήν να κρατήσουμε συμπληρώνοντας με τον προσανατολισμό για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητριών και μαθητών τους στα αντικείμενα της τέχνης για τα οποία τα παιδιά που επιλέχθηκαν διακρίνονται, στις συγκεκριμένες και προαναφερθείσες κατευθύνσεις αισθητικής αγωγής. 
·        Η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία και οι λειτουργικές τους αναγκαιότητες απαιτούν το ενιαίο της ύπαρξης τους στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου  υπάρχουν και λειτουργούν, είναι δηλαδή ενιαία σχολεία δευτεροβάθμιας, με εσωτερική διάκριση σε Γυμνάσια και Λύκεια, κάτω από ενιαίο λειτουργικό και διδακτικό σχεδιασμό.
·       Αναγκαιότητα για την λειτουργική τους στήριξη που σημαίνει
·       Α) Κτιριακή αποκατάσταση (κανένα καλλιτεχνικό σχολείο μέχρι σήμερα δεν στεγάζεται σε δικό του κτίριο, παρά σε δανεικά)
·       Β) Ενίσχυση των υποδομών τους ώστε να υπάρχουν εργαστήρια, αίθουσες, εποπτικό υλικό, κλπ.)
·       Γ)  Αποκατάσταση των προγραμμάτων σπουδών και εντοπισμού ή παραγωγής βιβλιογραφίας για τα αντικείμενα των κατευθύνσεων
·               Αποκατάσταση της εκπαιδευτικής λειτουργίας των καλλιτεχνικών σχολείων με την   αναίρεση της  συστηματικής καθυστέρησης πρόσληψης του διδακτικού προσωπικού του       εκπαιδευτικού δυναμικού των ειδικοτήτων στα μαθήματα των κατευθύνσεων. Θα   μπορούσε να λυθεί με  την σύσταση κλάδου για τις ειδικότητες, και με αυξημένο κριτήριο,   την διδακτική εμπειρία  στα  γνωστικά αντικείμενα, ακριβώς γιατί εκτιμούμε πως η συνεισφορά αυτού του διδακτικού δυναμικού, είναι σημαντική για την πορεία την εξέλιξη,  την στήριξη και την συνέχεια του σημαντικού έργου που έχουν μέχρι τώρα παρουσιάσει  αυτά τα σχολεία.  Η ελάφρυνση της διδακτέας ύλης στο λύκειο να μην είναι σε βάρος των μαθημάτων των      κατευθύνσεων.
         Τα σχολεία αυτά όπως και τα μουσικά, συνιστούν επιθυμητό πρότυπο, φάρο και πυξίδα       για την δημόσια εκπαίδευση.  Υπάρχει η ανάγκη για ολοκληρωμένα σχολεία βασισμένα    στα  παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά, μορφωτικά αποτελέσματα που έχουν να επιδείξουν αυτά      τα  σχολεία και όχι απλά  μελλοντικά «μαθητοφυλακτήρια» διευρυμένου ωραρίου.
       Μέχρι τότε, την γενίκευση δηλαδή της μουσικής καλλιτεχνικής εκπαίδευσης ενταγμένης      στο όλον της εκπαιδευτικής διαδικασίας ώστε πλέον να μη χρειάζεται να την ξεχωρίζουμε,     να την  επαναλαμβάνουμε και να την υπογραμμίζουμε, τα σχολεία αυτά είναι αναγκαία και ικανά   για  να παραμένουν ως στόχος προσέγγισης του εκπαιδευτικού προτύπου.  
    Ταυτόχρονα και εκεί που είναι προφανές, οφείλονται οι αναγκαίες πιστοποιήσεις για τους  αποφοίτους αυτών των σχολείων, μακριά από λογικές «ειδικών» πριμοδοτήσεων, αλλά   στη βάση της αναγνωρισιμότητας, των ειδικών μορφωτικών εργαλείων, που έχουν   διδαχτεί όσες  και όσοι φοίτησαν σε αυτά τα σχολεία.
Οι φιλόδοξοι και σημαντικοί αυτόί θεσμοί δεν έτυχαν δυστυχώς της ανάλογης προσοχής και φροντίδας από την πολιτεία. Αντιμετωπίστηκαν με ημίμετρα και με τη συνηθισμένη γραφειοκρατική αντίληψη με αποτέλεσμα να υπάρχουν  πολλά αδιέξοδα για τη λειτουργία τους και κάθε χρόνο να αυξάνονται..
Κάθε χρόνο στο ξεκίνημα της χρονιάς υπάρχουν πολύ μεγάλες ελλείψεις σε καθηγητές γενικής και κυρίως μουσικής και Καλλιτεχνικής παιδείας, που τις περισσότερες φορές καλύπτονται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση.
Η αλλαγή κάθε χρόνου καθηγητή Μουσικής είναι ότι χειρότερο για το μαθητή αλλά και για τους καθηγητές αφού δεν μπορούν να κάνουν σοβαρή και συστηματική δουλειά και οδηγεί στην απομάκρυνση των μαθητών από τα Μουσικά Σχολεία με την ταυτόχρονη προώθησή τους στα κατά τόπους Ωδεία. Επίσης η επιλογή των καθηγητών αυτών δεν γίνεται μέσα από ένα σύστημα που θα έχει σαν κριτήρια τόσο τα τυπικά προσόντα (πτυχία, διπλώματα, διδακτορικά κ.λ.π), όσο και τα ουσιαστικά που έχει να κάνει με τη δεξιοτεχνία στο παίξιμο του οργάνου αλλά και στην παιδαγωγική τους εμπειρία και γνώση. Οι εργασιακές σχέσεις ωρομίσθιοι – αναπληρωτές δεν διαπαιδαγωγούν. Αντίθετα προετοιμάζουν τους νέους μας – αυριανούς πολίτες που θα μπουν στη μάχη της αγοράς εργασίας σε αποδοχή εξαθλιωμένων εργασιακών σχέσεων πείνας και πολιτών που θα ζουν μονίμως κάτω από τα όρια της φτώχιας με όλα τα συνεπακόλουθα.
 Η πρόσληψη μονίμων καθηγητών μέσω διαγωνισμού και η κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων είναι στόχος και πρώτη προτεραιότητα για την Ένωση.
 Η πολιτεία οφείλει να αξιοποιήσει το εκπαιδευτικό δυναμικό, ιδίως της παραδοσιακής μουσικής, το οποίο έχει προσφέρει σημαντικά στα Μουσικά Σχολεία, αλλά τώρα εκδιώκεται από αυτά καθώς - χωρίς δική του ευθύνη - στερείται κατάλληλων τίτλων σπουδών. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να παράσχει παιδαγωγική και άλλη επιμόρφωση, που θα οδηγήσει στη χορήγηση κατάλληλων τίτλων σπουδών στους εκπαιδευτικούς αυτούς, «εμπειροτέχνες» και «ωδειακούς».


Η σημερινή ΓΣ  έχει να εξετάσει, μεταξύ των άλλων, την ύπαρξη ωρολογίου προγράμματος και ενιαίων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών στα μουσικά και στα καλλιτεχνικα μαθήματα
Παρά του ότι φέτος διανύουμε το 25ο έτος από τη «γέννηση» των Μουσικών Σχολείων δεν έχουν γίνει μέχρι σήμερα αναλυτικά προγράμματα για όλα τα μουσικά μαθήματα, παρ’ όλες τις υποσχέσεις  και δεν υπάρχουν τα απαραίτητα βιβλία, με αποτέλεσμα ο κάθε καθηγητής να δίνει δικό του βιβλίο ή σημειώσεις και ο επόμενος να τα καταργεί. Η δική μας προσπάθεια είναι επιτέλους να ολοκληρωθούν αυτά και να ισχύσουν από την επόμενη χρονιά αντίστοιχα βέβαια και για τα καλλιτεχνικά σχολεία να ολοκληρωθούν και να δοθούν αναλυτικά προγράμματα και βιβλία

       Στο σημείο αυτό το ερώτημα, που μπαίνει σε εμάς αλλά και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, τι σχολεία θέλουμε. Ακούμε πολλές προτάσεις, σκέψεις απόψεις για το ωρολόγιο πρόγραμμα που πρέπει να καταρτιστεί και σύμφωνα με αυτό να λειτουργούν όλα τα σχολεία.        
Εμείς, ως γονείς πολλές φορές προβληματιστήκαμε και προβληματιζόμαστε για το ωράριο που πρέπει να υπάρχει. Προβληματιζόμαστε στο γιατί πολλά σχολεία συρρικνώνονται στο Λύκειο. Για το λόγο αυτό ένα από τα θέματα της σημερινής Συνέλευσης αφορά το Ωρολόγιο και αναλυτικά προγράμματα στα Μουσικά-Καλλιτεχνικά σχολεια  και θέλουμε να το συζητήσουμε, να πείσουμε ή να πεισθούμε και να καταλήξουμε στο καλύτερο δυνατό συμπέρασμα για τα σχολεία.
Εμείς ως γονείς ζητούμε το καλύτερο για τα παιδιά μας γι αυτό και εμπιστευτήκαμε τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία για την εκπαίδευση των παιδιών μας. Επιλέξαμε αυτά τα σχολεία γνωρίζοντας το επιβαρημένο, σε σχέση με τα άλλα σχολεία, ωρολόγιο πρόγραμμα, γιατί τα παιδιά μας γυρίζουν χαρούμενα από αυτά,  γιατί η μουσική και η τέχνη καλλιεργεί τις ψυχές των παιδιών.
Ως Πανελλήνια Ένωση Γονέων αλλά και ως γονείς που δραστηριοποιούμαστε στα σχολεία οραματιζόμαστε και διεκδικούμε ένα Δημόσιο Μουσικό-Καλλιτεχνικό Σχολείο, πού η γνώση θα ξεκινά και θα τελειώνει σε αυτό. Ένα σχολείο όπου δεν θα χρειάζεται επιπλέον φροντιστήριο για τα γενικά μαθήματα, ή επιπλέον ωδείο για την εκμάθηση μουσικού οργάνου και ούτε φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να ολοκληρώσουν τις γνώσεις τους σ’ αυτές. Και επιπλέον διεκδικούμε, στη χώρα που γέννησε τη μουσική και με την τόσο μεγάλη και ζωντανή παράδοση, να διατηρηθεί και να διευρυνθεί η Μουσική Παιδεία, μέσα από τα Δημόσια Μουσικά Σχολεία.
Η επαναλειτουργία και η επανάληψη του θεσμού των ΠΡΟΚΑΡΤΑΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές, που το επιθυμούν, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο Λύκειο και να έχουν τη δυνατότητα και το επίπεδο να αποκτήσουν πτυχίο, μέσα από ένα σύστημα εξετάσεων με αξιόπιστες και αδιάβλητες διαδικασίες.

Ένα άλλο θέμα προς συζήτηση είναι η σχέση των Μουσικών Σχολείων με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στην κατεύθυνση αυτή είναι απαραίτητο να γίνει ο εκσυγχρονισμός και εναρμονισμός όλων των προγραμμάτων των μουσικών –καλλιτεχνικών σπουδών, για τα Μουσικά-καλλιτεχνικά Σχολεία, Μουσικές και τις Πανεπιστημιακές σχολές.
Να υπάρξει επιτέλους η διαβάθμιση των μουσικών-καλλιτεχνικών σπουδών στην Ελλάδα από την Πρωτοβάθμια έως και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Περιμένουμε να ακούσουμε σκέψεις και απόψεις από τους φίλους εκπροσώπους των σχολών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πως βλέπουν τη σχέση και τη σύνδεση των σχολών αυτών με τα Σχολεία.

Τέλος ένα πολύ σοβαρό θέμα είναι και η σύνδεση των Μουσικών-Καλλιτεχνικών  Σχολείων με την κοινωνία. Εμείς ως γονείς διεκδικούμε ένα σχολείο ζωντανό κύτταρο, συνδεδεμένο με όλη την υπόλοιπη κοινωνία. Πολλά σχολεία με πρωτοβουλίες καθηγητών, μαθητών και γονέων διοργανώνουν εκδηλώσεις που προσπαθούν να φέρουν το σχολείο κοντά στην κοινωνία και την κοινωνία μέσα στο σχολείο.
Απόφαση της συνέλευσης είναι να γίνονται περιφερειακές μουσικές- καλλιτεχνικές διαμαρτυρίες ώστε να  κάνουμε γνωστα τα προβλήματα μας και να αποκτούμε συμμάχους

Στο σημείο αυτό επιτρέψτε μας να σκιαγραφήσουμε την  κοινωνία του σήμερα και τον σπουδαίο ρόλο πού μπορεί να παίξει η Δημόσια παιδεία , μέσα από τα Μουσικά -καλλιτεχνικά  Σχολεία

   Εδώ και δύο χρόνια ο λαός μας,  στενάζει από την επιβολή της  βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής των μνημονίων, που από κοινού προωθούν η Ελληνική Κυβέρνηση η τρόϊκα,  το ΔΝΤ και η  ΕΕ, πολιτική που στο όνομα της σωτηρίας μας, μας επιστρέφει σε κοινωνικές συνθήκες μεσαιωνικής βαρβαρότητας, που εξαθλιώνει οικογένειες εξανεμίζει εισοδήματα με χαράτσια και φορολογικές επιδρομές, εξακοντίζει στα ύψη την ανεργία, διογκώνει την ανέχεια και την απόγνωση, ωθεί τη νέα γενιά στην μετανάστευση, στοιχίζει τους ανθρώπους σε ουρές των συσσιτίων και των απορριμμάτων, διαλύει τις εργασιακές σχέσεις, το ελάχιστο επίπεδο προστασίας εισοδημάτων από τις συλλογικές συμβάσεις, ενώ το σύνολο του πλούτου της χώρας υποθηκεύεται και παραδίνεται με όρους ξεπουλήματος στην εγχώρια και ξένη ολιγαρχία.
  Η εκπαίδευση και η υγεία αποτελούν θύματα αυτής της πολιτικής. Σχολεία κλείνουν ή συγχωνεύονται, τα βιβλία εξαφανίζονται, μαθητές λιποθυμούν από υποσιτισμό, εκπαιδευτικοί και μαθητές που αγωνίζονται και υψώνουν ανάστημα αντίστασης και αξιοπρέπειας διώκονται
Σε μια τέτοια κοινωνία η σχέση των σχολείων είναι σχέση με την κοινωνία πού αγωνίζεται
Η παρουσία μας με μουσικά σύνολα καλλιτεχνικά δρώμενα στις απεργιακές συγκεντρώσεις, στα μπλόκα των αγροτών η ενεργή δηλ συμμετοχή των σχολείων μας στους αγώνες των εργαζομένων αλλά και ανέργων θα φέρει την σύνδεση με την κοινωνία που τόσο απαραίτητη είναι.


Μέσα από την Μουσική και τις τέχνες.

Να μεταδώσουμε το μήνυμα πως ο λαός μας βαδίζοντας στον δύσκολο δρόμο του αγώνα για την επιβίωση και  την κοινωνική προκοπή, πήρε ανάσα από την τέχνη την μουσική και τον πολιτισμό, βρήκε αποκούμπι σε μια μουσική που έφερε στα αυτιά και τα χείλη του και μεγαλούργησε σε όλες τις μορφές της τέχνης.


                Το Προεδρείο της Γενικής συνέλευσης